גימלאית של משטרת ישראל טוענת כי במהלך ניתוח שבוצע לה בבית חולים להחלפת שתלי שד בהרדמה כללית "נשכחה" מפית בטן בשד של התובעת. כך עולה מתביעה שהוגשה לבית משפט נגד המרכז הרפואי "שי מדיקל" בו בוצע הניתוח, וגם נגד הרופא, שלטענת התובעת ניתח אותה ואחראי כלפיה.
התובעת, בשנות החמישים לחייה, טוענת כי עברה ניתוח להחלפת שתלי שד בינואר 2019, וכי "למרות תלונותיה החוזרות ונשנות על נפיחות חריגה ובולטת והפרשה מסיבית מאזור הניתוח, ובהמשך אף חור עצום שנפער, דרכו נצפה השתל בשד חשוף, וצילומים שהעבירה המציגים זאת בבירור, הנתבעים התרשלו בטיפול גם לאחר הניתוח ופטרו את התובעת ב"לך ושוב".
2 צפייה בגלריה
ניתוח
ניתוח
(צילום: shutterstock)
התובעת טוענת באמצעות עו"ד מיכל רובינשטיין ממשרד עו"ד רובינשטיין-יקירביץ, כי "לולא רשלנות הנתבעים, שהשאירו מפית בטן בגופה של התובעת ולא שמו לב למפית החסרה במהלך ספירת הפריטים בחדר הניתוח ולא דאגו כנדרש שלא יוותר בגופה של התובעת פריט מחדר הניתוח ולולא הטיפול הרשלני בתובעת לאחר הניתוח – לא היו נגרמים הזיהום, הצלקות והנזקים הקשים לתובעת בחזה, שהצריכו, בין היתר, ניתוח בהול להוצאת המפית המזוהמת וניתוח נוסף לשחזור השד", נטען.
במסגרת התביעה, טוענת התובעת כי חודשיים לאחר הניתוח, במרץ 2019, בשל החמרה בכאבים ופעירה של החתך הניתוחי בשד שמאל, התובעת התקבלה למיון בבית החולים "איכילוב" ומיד אושפזה. "כבר באותו היום, התובעת נותחה באופן דחוף, תחת הרדמה כללית. במהלך הניתוח, השתל הוצא ובו נמצאה מפית בטן מסומנת, שהושארה בניתוח הקודם, ספוגה בהפרשה עכורה".
התובעת טוענת כי "לא נאמר לתובעת בשום שלב כי יותירו בגופה את מפית הבטן, אשר תגרום לה לזיהום ולסבל רב ונכות, וזאת כאשר היא מצויה במצב של הרדמה מלאה ותלות מלאה בחסדי הצוות הרפואי שהיה חייב לשמור על ספירת פריטים תקינה כנדרש, אך לא עשה זאת באופן המתחייב, ובאשר לא התייחסו לתלונותיה על נפיחות בשד המנותח ועל פתיחת הצלקת הניתוחית, תוך שהם כלל לא לוקחים בחשבון את רשלנותם בהשארת גוף זר בגופה של התובעת". טרם הוגש כתב הגנה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד מיכל רובינשטיין
עו"ד מיכל רובינשטיין
עו"ד מיכל רובינשטיין
עו"ד מיכל רובינשטיין, באת כוח התובעת מסרה בתגובה: "מדובר באירוע שמשרד הבריאות מגדיר כ״בל יקרה״. לא רק שהתנהלותו של הנתבע שהשאיר ברשלנות פד ענק (מפית בטן) חרגה מטיפול נכון וראוי בחדר ניתוח, הוא גם התעלם מתלונותיה לאחר מכן. עד היום היא סובלת מכאבים בלתי פוסקים ומהגבלות בתנועה המונעות ממנה ללבוש חזייה. מדובר בפגיעה עצומה בדימוי העצמי שלה, מעבר לנכות והטראומה שילוו אותה כל חייה".
מהמרכז הרפואי "שי מדיקל" נמסר: "התביעה לא התקבלה וכשתתקבל יגיבו".
לא ניתן היה להשיג את תגובת הרופא הנתבע.